Direktlänk till inlägg 20 april 2009

En uppdaterad hemsida!

Av Frida - 20 april 2009 23:02

Nu har jag fräschat upp layouten på www.akademiskridkonst.se som jag administrerar. Det har varit ett digert jobb, men till slut blev jag klar med den. Besök den gärna.:)


Erik och jag har börjat fundera på att skaffa något eget ställe att bo på, ganska snart. Vi tittar oss omkring, men än så länge har inte marknaden så mycket att erbjuda.

Att hitta bra lösdrift med ridbana eller ridhus är inte det lättaste häromkring, och till hösten vet vi i nuläget faktiskt inte riktigt var vi ska göra av hästarna. Det är tråkigt att ta upp träningen med hästarna när man ändå måste lägga ner den till hösten pga att det inte går att fortsätta träna på ridbana. På en ridbana blir ju övningarna lite mer kontrollerade,  och underlaget är ju plant och fint. Gräs är inte alltid så lättridet när det är gropar och knölar överallt.


Nåja, vi får se vad som dyker upp. Hittar vi inget eget ställe att bo på med hästarna, så måste vi ju kvartera in dem någonstans.

 
 
Jonna

Jonna

21 april 2009 09:14

Hej! Hittade din blogg via akademiskridkonst.se spännande att följa din vardag och det var två häftiga hästar du hade! Tänkte på det där du skrev om PRE, att de rör sig lite som islandshästar och saknar svävmoment i trav. Har oxå tänkt på det nämligen. Islandshästarna är ju från början framavlade som "transportmedel", PRE är ju oxå en typ av brukshäst eftersom den bl.a användes som boskapshäst tror du inte det kan vara så, precis på med islandshästarna, att de avlat på de individer som är bekväma att färdas och sitta på under långa sträckor, dvs de med lite mindre gång (sväv)? Bara en liten tanke...
Mvh Jonna

http://www.blombackagard.zmn.se

 
Ingen bild

Frida

21 april 2009 20:09

Vad roligt att du hittade hit! :)

Du kan ha en poäng i det där, just med vilka hästar man har valt att avla på inom såväl PRE som islandshästar. Man har nog medvetet selekterat bland hästarna just för att de ska vara bekväma - bra synpunkt där!
Western-hästarna har ju sin jogg, som ska vara bekväm att transporteras i, även om den kanske är något som på ett eller annat vis tränas fram.

Jag måste ju tillstå att jag föredrar att rida på en häst som rör sig bekvämt, än en där jag får anstränga mig för att hålla mig kvar på hästryggen. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 10 april 2022 19:01

Det är åtta år sedan jag senast skrev på denna blogg. Jag skaffade en egen hemsida och bloggade vidare på den ett tag, men nu skriver jag ett inlägg här igen. Jag funderar på att lägga ner hemsidan då jag känner att den har tjänat ut sin roll. Jag hi...

Av Frida - 11 september 2014 13:25

Efter många år på först bloggagratis och under senare år på bloggplatsen så har jag bestämt mig för att flytta bloggen. Jag saknar många funktioner här på bloggplatsen och det är vad som gjort att jag bestämt mig för flytten. Numera ligger min blogg ...

Av Frida - 31 augusti 2014 18:07

Titan och Perla har fått stå lite åt sidan nu när vi har fokuserat på att förbereda Distinguido inför att åka transport och vara med på kurs. Idag längtade jag dock efter att rida Perla, så det blev hon som fick komma ut först. :-)   Då jag inte ...

Av Frida - 28 augusti 2014 21:52


Idag fick Erik en avbokning mitt på dagen, så han kom hem och vi åt lunch tillsammans. Efteråt gick vi ut och tränade Distinguido. Idag fortsatte jag träningen med slutan och nu verkar det som att Disto har förstått kombinationerna av hjälperna f...

Av Frida - 28 augusti 2014 16:04


Nu har det åter igen varit dags för ridsport på TV. I år har jag inte brytt mig om att ens titta på sändningarna, för jag vet att jag mest skulle sitta och bli besviken. Dressyren är inte dressyr i mina ögon, de flesta ryttare har hårt, hårt åtdragna...

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards