Alla inlägg under december 2010

Av Frida - 14 december 2010 22:34

Hitintills har denna vinter bjudit på mycket snö och kyla, liksom förra årets vinter. Ridbanan är rejält frusen och det har varit mycket snö på den ända tills i söndags då Erik plogade den.


Titan kändes lite trött och sliten efter hemkomsten från Danmark, men nu har han haft en viloperiod och det känns som om han verkligen ville komma ut och göra något. Förra veckan var vi iväg till ett ridhus en bit bort, och det var en mycket energisk herre som jag satt upp på. =)


I höger varv känns han ganska okej, men i vänster varv vill han hänga sig på inner tygeln. Jag funderar på ifall det är så att han ramlar över på vänster bog. Jag fick en idé om det i helgen, då vi och vår vän Karin pratade om bärande bakben i olika övningar. Karin gav mig lite andra synpunkter på hur bakbenen bär och vilken roll de spelar.

Vi har haft en del problem med öppna i vänster varv, och även diagonalsluta och bakdelsvändningar/piruetter åt vänster. Jag har hitintills trott att det är vänster bak som är svag, men kanske är det så att han hänger på vänster fram egentligen?

Jag kan få Titan att vända snabbt på bakdelen åt höger, men åt vänster är det svårt. Jag upplever det som att det blir svårare ju mer otränad Titan är. Ju mer igång han är ju mindre märks det av, men nu när vi inte har tränat på ett tag så är det påtagligt igen.


Hur som haver så försöker Titan i alla fall så gott han kan, och det är roligt att känna! :D Vi får se ifall vänstersidan ändrar sig något med träning, annars får vi hitta på en annan lösning.

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards