Alla inlägg den 21 januari 2007

Av Frida - 21 januari 2007 22:27

På morgonen var jag i stallet för att mocka och fixa, samtidigt kom djurbilen för att hämta några djur...Idag åkte Erik och jag iväg med Titan till ridhuset. Titan var jätteduktig! :DVi började med att värma upp lite i skritt, sedan filmade Erik medan vi tränade lite öppna, sluta och böjd rakt fram i båda varven. För min del kändes det som om Titan var lite stelare i vänster varv, eller han kändes mer böjlig åt höger. Provade även på lite skolor i trav men det kändes inte helt bra, fick inte med vänster bog riktigt.Vi släppte loss i galopp några varv, oj vad skoj Titan tyckte det var! :D Han blev så uppspelt att han pep till ett par gånger, utan att göra något mer, men jag tycker att det är härligt när han visar att det är kul. Öronen spetsade framåt och jag kunde känna mig helt säker på hans rygg.Erik och jag turades om lite att rida. Till slut när vi var klara tog vi av träns och schabrak plus mjuk resårgjord. Titan bara stod kvar på samma plats där vi stannat och där vi tagit av honom utrustningen. Han ser så underbart god ut där han står. Jag tänkte först se om han ville rejsa runt lite själv i ridhuset, så jag hämtade en longerpisk. Titan visade dock inga som helst tecken på att ha kvar brall i kroppen, så istället lät jag honom följa mig med pisken. Jag gick baklänges och höll pisken ömsom i vänster hand, ömsom i höger. Lade an den lätt mot Titans sida, han böjer sig då efter pisken. Så följde han mig längs ridhusväggen i lätt öppna åt båda håll. Sedan travade vi lite och Titan följde mig då framåt över ett par låga hinder som stod framställda i ridhuset.Han är så underbar min stora lilla häst, mattes älskling! Jag skulle aldrig sälja honom, inte för några pengar i världen, en sådan häst finns bara i ett enda exemplar. :D

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2007 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards