Alla inlägg den 11 januari 2007

Av Frida - 11 januari 2007 22:23

Igår bar det av till ett ridhus i närheten för att prova de tre sadlarna. Vägen dit hade vi höstlandskap, men när vi var på väg hem låg det centimetrar med snö på vägen och det snöade ymnigt. Trots detta gick resan bra, däremot inte själva provandet av sadlar...Tyvärr passade ingen av sadlarna bra. TIll att börja med passade ingen av sadelgjordarna som vi hade med oss. Dressyrgjorden var för kort och de långa sadelgjordarna var för långa för Wintec Wide och Wintec Dressyrsadeln. Hoppsadeln hade krävt en sadelgjord på ca 160 cm, vår längsta var 140 cm.Nåväl, WW som vi började med efter att med stor ansträngning ha spänt 75 gjorden på den, glappade kraftigt baktill. Vidden fram såg ut att vara lagom, men troligen var sadeln för rak. När vi bytte till ett smalare järn i sadeln så blev glappandet mindre, men inte tillräckligt litet.Dressyr- och Hoppsadeln var på tok för smala, så de provred vi inte ens. Imorgon blir det färd tillbaka med sadlarna och så får vi leta vidare... Om någon har förslag på sadel så får ni gärna tipsa mig!

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2007 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards