Alla inlägg den 12 januari 2007

Av Frida - 12 januari 2007 18:44

Det blev en ridtur idag, barbacka med en polypad och täckesgjord, dvs en sådan där helt i resår. Titan var väldigt pigg och ville allra helst sätta av i full fart mest hela tiden. Till slut gav jag med mig, jag släppte fram en galopp då han fick galoppera på så fort han orkade. Ganska snart insåg jag att det var väldigt halt och vingligt på hästryggen, dessutom har vi sprayat i utredande pälsglans i manen, och det har nog hamnat lite grand på ryggen, vilket gjorde att schabraket gled friskt!Hem kom vi till slut, men sista biten hoppade jag av så att Titan skulle lugna ner sig och skritta istället för att trava, som han allra helst ville.Puh! Jag behöver en sadel!

Av Frida - 12 januari 2007 09:27

Igår kom ju snön som bekant ner. Idag var det en hel del snö på marken, men det milda vädret kan ju få den att smälta bort i ett kick. Hästarna såg lite fundersamma ut idag när vi släppte ut dem i hagen. Det var ju så klart länge sedan de såg någon snö.Få se om jag tar en ridtur idag. Jag har ju inga broddhål som går att skruva i brodd i, så det måste till att det inte är halt på vägarna om jag ska ut.Ikväll ska vi tillbaka med sadlarna till Sharpman, det är synd att inte WW (Wintec Wide) passade. Jag och Erik gillade ändå sadeln, men den kändes inte särskilt rätt. En Griffinsadel med vidare järn framtill vore något.

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2007 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards