Alla inlägg den 20 juni 2013

Av Frida - 20 juni 2013 21:34

Idag, dagen före midsommarafton var det premiär för Disto av flera saker. Till att börja med fick han komma ner till Erik och mig där vi satt i trädgården och gå omkring och beta på gräsmattan. Vi satt i våra baden-baden-stolar medan Disto avslappnat betade omkring oss.

Därefter kom vi på att det kunde vara en bra idé att ta med honom på promenad. Inför det fick han på sig ett schabrak och även en resårgjord spänd runt magen, vilket han inte haft förut.
För att Disto skulle känna bättre trygghet på promenaden fick Titan också följa med ut.

Så, där gick vi alla fyra. Jag först med Titan och Erik därefter med Disto.

Disto tog det hela med ro, det var som ingenting. Vi passade på att springa lite grand på stigarna också, inga problem det heller. Det enda som var besvärande var alla bromsar som surrade runt och satte sig på Titan, men han brydde sig inte så mycket om det trots allt.

Det enda som var lite läskigt var när vi mötte en bil som inte saktade ner. Jag förstår inte vad det är med bilister. Tror de på något vis att en häst gör mindre ont att få i framrutan än en älg? Tror de att färre människor blir skadade om en häst får panik än en älg??
När man möter ett hästekipage ska man alltid visa hänsyn, sakta ner och hålla åt sig. Inte vill man skrämma någon i onödan?

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards