Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Frida - 1 juni 2013 11:34

Vem blir inte trött i sommarvärmen? Jag blir det i alla fall och om det var några som var lugnare än vanligt så var det Gloria och Perla idag.
Jag jobbade båda flickorna från marken. Gloria hade svårt att hitta energin, hon fick anstränga sig ordentligt. När hon väl hade ett flyt i kroppen så rullade det på fint, det är höger varv som är lite, lite svårare som alltid, men hon lyssnar när jag ber henne ta i lite bättre. Hon fattade om, om än trött, enkelt galopp i båda varven. :)
Perla var vääääldigt lugn och sansad idag. Fastän Gloria ropade efter henne så lyssnade hon på mig. Hon svarade Gloria bara en gång precis i början.
Fokus med Perla låg på att hon verkligen lyssnade på mig. Det tenderar lätt att bli en energihöjning vartefter passet lider, men idag lade jag vikt vid att efter en upptempo-övning direkt gå till en lugn och långsam övning. Så, efter galopp blev det skritt och trav. Efter samling blev det sluta i skritt, t ex. Detta så att inte Perla kan räkna ut vad som kommer härnäst och på så vis föregå mig. Det fungerade bra. :)

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards