Alla inlägg den 9 april 2009

Av Frida - 9 april 2009 22:39

Jag har tittat en del på filmer med spanska hästar, då företrädesvis P.R.E Något som jag har noterat är att de spanska hästarna ju rör sig med väldigt lite svävmoment i traven (det är just traven som jag har iakttagit). Det ser nästan ut som islandshästar som töltar, de spanska hästarna liksom bara flyter fram utan att studsa fram så som halvblodshästarna ser ut att göra.


Många säger att P.R.E är väldigt lätta att sitta på. Själv har jag ingen erfarenhet, men jag undrar varför hästarna rör sig på detta vis? De ser inte ut att ha särskilt korta och stumma kotor. Tittar man på hur halvblodshästarna rör sig så rör de sig mycket uppåt och nedåt i traven.


Att det kan skilja så mycket i hästars olika rörelsemönster, det är faschinerande att betrakta.

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards