Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Frida - 12 augusti 2010 10:37

Idag var det då dags för tredje undervisningsdagen. Jag fick longera Titan. Tanken var att han ska vara i ställning/böjning på volten och träda under med inner bak. Det gick väl sådär. Han hänger på inner bog och därför blir det naturligtvis svårt att träda in med inner bak, resultatet blir att han går in mot mig.


När vi stod stilla gick det åtminstone bättre med ställningen i nacken och böjningen, men Titan är rätt ofokuserad på mig. Jag antar att det är där som det största problemet ligger..? Om han väl lyssnar på mig, så kan vi kanske åstadkomma något.


Jag ska ikväll träna på just detta med underträdelsen och att han behåller energin i rörelsen, samt naturligtvis att han kan gå kvar på volten utan att falla in.


Sammantaget gick det något bättre i vänster varv än höger varv. Både ställningen och böjningen samt underträdelsen på volten.

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards