Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Frida - 6 maj 2009 19:14

Sedan urminnes tider har Titan haft svårare för sig att sätta in vänster bak inunder sig, än höger bak. Förra året var vi hos Håkan Lundell som behandlade Titan mot eventuella låsningar i SI-leden. En kort tid därefter upplevde jag att Titan kändes bättre i vänster bak, men nu så har ju ridningen legat nere en tid.


I helgen så red jag en stund i hagen. Underlaget var inget vidare, ojämnt gräs, omsom gropar, ömsom små tuvor. Ändå kände jag att han hade betydligt svårare/jobbigare för sig i höger varv, samma varv som han ogillade skarpt på Bent-kursen förra året. När vi får tillgång till en ridbana så måste jag känna igenom honom ordentligt. Är det något som inte känns bra, och inte blir bättre med gymnastisering/träning/stretching så får vi utreda vidare. :(

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards