Alla inlägg den 6 april 2007

Av Frida - 6 april 2007 21:01

Inför natten såg vi till att hästarna hade fräscht vatten. Så här mysiga ihop såg de ut då. :)

Av Frida - 6 april 2007 17:50

Idag var Erik på tappskokurs, därför följde istället min pappa med mig med Titan till ridhuset! Pappa är inte med så alldeles ofta, men idag var vädret fint (förut har han skyllt på att det varit kallt och inte velat följa med).På sistone har jag känt att Titan inte varit riktigt lika stark i galoppfattningarna. Troligen har det berott på att vi under den senaste tiden inte varit lika aktiva i att träna, men nu när vi återigen har tagit upp det så märker jag efter varje träningspass att han blir starkare och starkare igen. Jag skulle nästan vilja likna våra träningspass jämter träning på gym, men därför är det också av vikt att man stretchar ut musklerna ordentligt efter varje pass. Förut har jag ju varit "snäll" och låtit Titan skritta runt själv i ridhuset, vilket har resulterat i att han mestadels har stått stilla och tittat på oss människor, kanske rullat sig ett par gånger, men han spar på energin så att säga. ;) Nu får vi istället vackert efter varje intensiv jobbig övning lägga in en skrittpaus på någon minut eller så och efter avslutat träningspass hoppa av och knata runt i frisk skritt 5-10 minuter samt gärna stretcha Titan lite grand.Pappa tyckte trots allt att det var ganska roligt att följa med och titta på vad vi gjorde, han strosade runt lite i ridhuset också, mekanikintresserad som han är, och kikade på allt vad de nu har där som provisoriskt förråd.Lastning och allt gick perfekt fint, trots en del blåst och hästar som knatade runt i skrittmaskin på gården. Det är skönt att känna sig så avslappnad som jag gjorde idag på träningspasset. Det svåraste av allt är att veta hur jag ska gå vidare nu. När Titan kan öppna/sluta i skritt och trav, diagonalsluta och en del samling. Hur går jag vidare? Vilka fallgropar ska jag passa mig för och vad är bra respektive vad måste vi jobba mer på? I sommar så ska jag ju på en träningsvecka för en tränare, men jag känner att det vore behövligt med lite feedback nu. :)

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards