Alla inlägg den 22 mars 2007

Av Frida - 22 mars 2007 08:20

Igår for jag iväg den långa sträckan till sadelmakaren som lät bygga om Branderup-sadeln så att den skulle passa lite bättre till Titan. Eftersom han inte har sett Titan och sadeln tillsammans, så var det dock lite svårt att veta hur bra det blev...Väl hemma så kunde vi konstatera att viddmässigt stämmer sadeln bra, men däremot behöver bossorna fyllas mer baktill. Jag ska prata med sadelmakaren om det, så får vi se hur vi löser det. :)Igår provred vi sadeln i alla fall och den fungerade bra, jag tycker att den låg ganska still på ryggen, men som sagt, mer fyllning bak behövs det. Erik var nog den som var allra gladast av att rida med sadel, han har verkligen lidit av att sitta på Titans breda rygg, så smala höfter som Erik har. Erik var så nöjd så att rida med sadel och han och Titan gick riktigt fint igår, det var väldigt roligt att se dem tillsammans! :DTitan verkade inte misstycka till sadeln i alla fall. Efter ridturen såg vi att schabraket var mest smutsigt baktill, där man som ryttare sitter. En höjning av bossorna bak hjälper nog till att få balansen bättre i sadeln!

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards