Direktlänk till inlägg 25 augusti 2006

Friskare och har ridit

Av Frida - 25 augusti 2006 19:47

Idag kände jag mig mycket bättre! Fortfarande inte helt pigg, men klart på bättringsvägen. :)Erik och jag åkte tillsammans ut till hästarna. Erik jobbade Perla lite, först i repgrimma då han ledde henne och bad henne flytta undan rumpan. Hon är VÄLDIGT känslig! Hon blir nästan sur när Erik leder henne, antagligen för att det är ett dominant yttrande från Erik och hon är i lite trotsålder. Erik avslutade med att be Perla flytta bogen och när hon svarade på rätt sätt genom att antyda att flytta sig tog han av grimman och promenerade runt med Perla lös i släptåg.Sedan tog vi in Titan och Erik gjorde lite samma sak med honom. Sedan tog jag över och det gick väldigt fint. Så här lyhörd har Titan inte varit på mycket länge. Jag beslöt mig sedan för att sitta upp med reprimman på och repet knutet under hakan på Titan. Det gick kanonfint! :D Jag blev överraskad hur lyhörd Titan är och hur trevlig han är. Han är så känslig så att han nästan förekommer ryttaren ibland. Han lyssnade bra på att svänga när jag vände in i volten och även när jag bad honom stanna. Då han stannade direkt när jag bad honom så hoppad jag av. Sedan red Erik en liten stund på Titan med lika fina resultat, sedan nöjde vi oss och lät hästarna följa oss upp till vattenkaret där de fick sin mat (med sina tillskott i).Sådana här dagar är jag glad över att jag har häst - och dessutom just våra två. :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 10 april 2022 19:01

Det är åtta år sedan jag senast skrev på denna blogg. Jag skaffade en egen hemsida och bloggade vidare på den ett tag, men nu skriver jag ett inlägg här igen. Jag funderar på att lägga ner hemsidan då jag känner att den har tjänat ut sin roll. Jag hi...

Av Frida - 11 september 2014 13:25

Efter många år på först bloggagratis och under senare år på bloggplatsen så har jag bestämt mig för att flytta bloggen. Jag saknar många funktioner här på bloggplatsen och det är vad som gjort att jag bestämt mig för flytten. Numera ligger min blogg ...

Av Frida - 31 augusti 2014 18:07

Titan och Perla har fått stå lite åt sidan nu när vi har fokuserat på att förbereda Distinguido inför att åka transport och vara med på kurs. Idag längtade jag dock efter att rida Perla, så det blev hon som fick komma ut först. :-)   Då jag inte ...

Av Frida - 28 augusti 2014 21:52


Idag fick Erik en avbokning mitt på dagen, så han kom hem och vi åt lunch tillsammans. Efteråt gick vi ut och tränade Distinguido. Idag fortsatte jag träningen med slutan och nu verkar det som att Disto har förstått kombinationerna av hjälperna f...

Av Frida - 28 augusti 2014 16:04


Nu har det åter igen varit dags för ridsport på TV. I år har jag inte brytt mig om att ens titta på sändningarna, för jag vet att jag mest skulle sitta och bli besviken. Dressyren är inte dressyr i mina ögon, de flesta ryttare har hårt, hårt åtdragna...

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards