Alla inlägg den 15 februari 2007

Av Frida - 15 februari 2007 10:25

Igår var tanken att jag skulle ha provat en Epona i närheten, men pga att ägaren till sadeln fått förhinder så blev det inställt.Istället planerade Erik och jag att åka till ridhuset med Titan, men när bil och släp var framkört så hade Titan dragit med sig Perla allra längst upp i hagen. Där stod de två och glodde på oss som ropade på dem och skramlade med godis i en hink. Efter mycket om och men så kom till slut Perla knatande. Titan tog ett steg i taget men stannade sedan upp. Vi beslöt oss snabbt för att det var dags för Perlas första tur till ridhuset, eftersom Titan inte verkade vara på humör att åka transport.Sagt och gjort, vi lastade in Perla i släpet istället och åkte iväg medan Titan olyckligt sprang och ropade efter sin dam.Väl uppe i ridhuset fick Perla först springa omkring en stund själv lös i ridhuset, sedan busade vi upp henne lite grand så att hon visade upp sin vackra trav och även lite galopp. Hon passade på att självmant hoppa över några bommar som låg mellan ett par hinderstöd.Efter en liten stund var Perla ganska trött så vi stannade upp och tog en paus för att borsta henne. Oh så skönt verkade hon säga. Hon slappnade av och stod alldeles stilla, trots att hon var helt lös och fri att gå när som helst. Plötsligt dök tanken upp att vi kanske skulle passa på att sitta lite på henne. Jag hämtade grimman och satte den på henne. Sedan fick Erik kliva upp. Perla såg lite fundersam ut först, men det var absolut inga problem med husse på ryggen, lite vingligt kanske. Det blev inte mer än någon minuts skrittande, men tillräckligt för att Erik skulle känna hur smal och vinglig tös han har. Perla är långt ifrån så grovt byggd som Titan var i samma ålder.När ridturen var över fick lilla Perla massor med beröm, sedan var det bara att kliva på hästtranporten och åka hem till Titan igen. :D

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards