Alla inlägg den 28 mars 2014

Av Frida - 28 mars 2014 21:17

Idag var vädret fantastiskt fint! Erik och jag passade därför på att rida ut på Titan och Perla.    Jag kommer inte ihåg när vi red ut sist, men länge sedan var det i alla fall, den senaste tiden har det nästan uteslutande varit träning på ridbanan eller åkt till ridhus för att träna. Oftast tar det oss så lång tid att förbereda hästarna och göra iordning dem efter ritten, jag vet inte vad det är som gör att vi sölar oss så. Idag kom vi i alla fall ut, och det var uppskattat särskilt hos Titan. Han knatade på och ville gärna galoppera när vi kom till sträckor där det gick att öka tempot. 


Efter mycket vånda har jag beslutat mig för att ta ett halvårs tjänsteledigt från den kontorstjänst jag har till vardags, för att helhjärtat satsa på min bit i Eriks och mitt företag. Erik är ju numer ganska fullbokad hovslagare, så hans bit bär sig bra. Jag har under några års tid haft ett antal elever, men inte riktigt känt att tiden räcker till för att undervisa mer och dessutom har jag svårt att hinna med att träna alla hästar hemma när vi åker till ridhuset med Titan. För att hinna träna mer med mina egna hästar och även ha möjlighet att undervisa mer, kommer jag därför vara tjänstledig från och med juni månad i år och ett halvår framåt till att börja med.  Under juni har vi ett litet ridläger inbokat här på vår gård, det blir några av de elever som tränat för mig en tid som kommer rida då och så blir det ett antal fotfolk. Jag hoppas och tror på att vi får ett par trevliga dagar! 


Eftersom jag nu kommer vara hemmavid på heltid har jag också möjlighet att ta emot veckoelever och sedan jag släppte den nyheten är det redan några som har bokat in sig för att komma hit med sin häst för en veckas undervisning. Det blir spännande och roligt att få ge flera lektioner koncenterat under flera dagars tid och se utvecklingen däremellan!


Jag har också bestämt mig för att ta emot träningshästar för dem som är intresserade av det. Jag har ju fått erfarenhet av flera olika hästpersonlighter både genom att träna våra egna hästar, men också av att undervisa elever, så därför ser jag det som en möjlighet att även kunna erbjuda den tjänsten.


Allt detta har också föranlett att jag har behövt uppdatera hemsidan med ny information, så ni som inte brukar vara inne på den annars kan kika in på www.akademiskridkonst.se och säga vad ni tycker om både layout och annat. 

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards