Alla inlägg den 21 september 2013

Av Frida - 21 september 2013 21:19

Idag var sista dagen att träna hemma innan det är dags för mig att lasta hästtransporten och åka till Hällekis för en veckas träning för Christofer. Sista dagen att känna igenom Titan för att sedan kunna göra en avstämning och se vad vi ska fokusera på inför den närmsta tiden.

Jag hade ett skolsadelschabrak och en Mattes Correction Pad på Titan. Med detta slapp jag ha mina sittben pekandes hårt ner i Titans rygg. Tredelat tränsbett med parerstänger, som vanligt. :-)

Titan kändes väldigt fin! I början var han lite trött pga värmen kändes det som men ssedan kom han igång mer. Han kunde skritta ganska bra framåt och sedan korta upp tempot och behålla ren skrittakt ganska bra. Erik sade att Titan närmade sig diagonal tvåtakt i skritten. Det viktiga är att skritten inte faller sönder och blir oren och inte kan tas upp till ren skrittakt eller travtakt utan avbrott. Idag kunde jag gå framåt i skritt eller upp i bra trav från den samlade skritten. :-)

I traven kunde jag med ganska bra lätthet gå till samlad trav för mestadels upprätning i min kropp. Jag kunde göra rätt bra övergångar mellan skritt och trav med samma ram och framåt bjudning men det kan förstås bli bättre.

På slutet red jag i samlad skritt i vänster varv på volten. Jag kunde känna att Titan gick bra framåt med sitt vänstra bakben, det som han har svårt för att stötta sig på och gripa framåt med just i vänster varv. När han gick så fint och med sådan lätthet avslutade jag passet. :-)

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards