Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Frida - 10 oktober 2012 19:57

Idag var det första gången som Distinguido sett Gloria och Perla, och de honom för all del. ;)


Eftersom Distinguido är så pass ovan vid människor har han fått vara på box och bara fått gå ut i långt grimskaft, och han har inte varit ute när Gloria och Perla har varit inom synhåll. Idag gjorde Erik en liten rasthage till Distinguido som han fick gå i, bredvid Titan, så båda killarna var ute när jag tränade Gloria och Perla.


Nu var det några dagar sedan jag tränade häst sist också, för det har varit bestyr på helgerna och eftermiddagarna likaså. Nu så är jag igång igen dock. :)


Gloria gick fint, slutan kommer mer och mer i traven och hon förstår att hon inte ska stanna. Galopp går fint åt båda varv. Jättefint pass idag och arbetsvillig Gloria. =)

 


Perla var ganska så pigg idag, samt att hon kändes lite ofukuserad då hon stirrade bort på Distinguido så mycket hon kunde. Han stirrade ju tillbaka också, så det gjorde inte saken bättre.

Nåja, efter en del tjat så gick det bra ändå, det var ju det där att hålla kvar ställningen (svårt när man vill glo utåt). Hon hade lite bråttom i slutan i skritt, så där fick jag påminna henne om att korta upp tempot och tänka, inte ha så bråttom. Sluta i trav gick ändå ganska fint och jag kunde be henne att samla sig lite också.

Galoppen gick förhållandevis bra. Svårare i höger galopp, lite bråttom, men okej ändå. Det sista hon gjorde var en jättefin galoppfattning och där slutade vi! :)

 


Titan var lite stel efter att ha stått inne så mycket på sistone, men han var väldigt energisk och klev på! Jag tyckte att han hade en fin överlinje ändå i båda varven. Lite svårare att ställa sig i vänster varv, känns lite stelare där. Det är hans vänstra bak som spökar alltjämt... Men, bättre med träning blir det. :)

Titan förstod ganska bra sluta på volt i skritt.

Vi tränade på skritt, trav och galopp på volt. Från halt till trav och trav till halt. Även galopp till halt och halt till galopp vilket gick bra. Han tar i, Titan. :)


Erik fick stå och hålla Distinguido på ridbanan, det gick bra. Han stod lugnt och snällt, verkade vilja vara med.

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards