Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Frida - 2 juni 2012 16:20

Idag har det blåst hela dagen, även om vi i alla fall har sluppit regnet, som det flödade av igår. Ventos ägare kom hit på förmiddagen, så vi två tog en uteritt på Vento och Perla. Titan gnäggade gällt efter oss, han hade säkert gärna följt med om han varit kry. 


Perla kändes faktiskt lite slö idag. Kanske beror det på blåsten, jag tycker att hästarna verkar trötta då, åtminstone om de går på lösdrift. Det är som om sinnena blir uttröttade av allt ljud som blåsten åstadkommer. Jag ska medge att jag själv kände mig ganska så trött när vi kom hem från ritten, utan jacka frös man, men med vindskyddande varm jacka blev det lite för varmt. Borde skaffa mig just bara en vindtät jacka att ha dagar som dessa.

Ute på turen red vi förbi två hagar med kvigor i, och en hage med kor i. Kvigor är så väldigt nyfikna av sig, de springer gärna med längs staketet, särskilt första gångerna de ser hästar. De undrar väl vad det är för konstiga djur som går förbi utanför deras hage.   


När Vento kom tillbaka till Titan verkade Titan bli väldigt nöjd över att få sällskap i hagen igen, och Gloria ville så kärvänligt hälsa på Perla, som däremot inte verkade bry sig ett skvatt. Det verkar vara mycket jobbigare för hästarna som är kvar i hagen att vara själva, än för hästarna som går ut på tur. Nu hade förvisso Perla och Vento sällskap av varandra förstås, medan Titan gick i egen hage och Gloria likaså. Kanske hade de varit mindre oroliga om de gått tillsammans.

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards