Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Frida - 9 januari 2012 07:20

Igår åkte vi till ridhus med Titan för första gången på flera år. Vilken härlig upplevelse det var! :) Titan är otroligt lättlastad, så han klev rakt in i transporten och jag undrar om han kände igen sig när vi kom fram. Inne i ridhuset när jag satt upp kändes han väldigt pigg och framåt. Jag tror att han gillade underlaget som var riktigt mjukt (kanske aningens djupt, men det verkade inte bekomma Titan). Han var mjuk och fin i uppvärmningen på volt där han klev under sig bra samtidigt som han gäspade. Hemma har vi tränat särskilt på att jobba med vänster bak, särskilt inner, som alltid varit hans svagaste bakben. Igår kändes det som att höger bak, särskilt som inner, var det svagaste. Alltså har förmodligen den idoga träningen gett resultat. :)Öppna, sluta, diagonalsluta och piruettvändningar gick fint i skritt och trav. Allt detta utfört i den samlingsgrad som vi då jobbade i. En piruett t ex blir ju inte mer centrerad än den samling och kvalitet på samling man har när man rider in i den. I slutet bad jag om en trav med mindre framåt i och fick då enligt Erik en fin samlad trav och sedan några samlade galoppanslag. :)När jag kände att energin började ta slut stannade jag och då stannade Titan med. Då avslutade vi. :)Jag var så glad igår över min duktige Nordsvensk! :D

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards