Alla inlägg den 18 september 2011

Av Frida - 18 september 2011 19:56

Idag åkte Erik och jag med Perla till Danmark och Bent för att vara där en vecka som veckoelever. Skogen hemma är nu avverkad och skogsmaskinerna är klara med allt, så nu har hästarna ett antal hektar hage att gå i. Naturligtvis befann sig hästflocken allra längst bort i hagen och hade ingen lust att komma när vi ropade, så det blev att snällt knata ner i hagen och hämta Perla. Dagen till ära regnade det, så det var ingen större mening att borsta någon häst på morgonen innan avfärd. Trevligt nog var Perla ganska ren ändå.  


Vi anlände till Danmark ungefär klockan 18 på kvällen. Perla fick gå några varv i ridhuset - speglarna var mycket intressanta tyckte hon. Sedan blev hon inkvarterad i en box och försedd med lite hö och hösilage plus lite betfor att äta. Lugn och sansad häst.   


Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards