Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av Frida - 30 oktober 2010 16:40

Nu är det riktig höst här hemma - tänk så fort tiden går!


Titan verkar inte vara riktigt nöjd med den fortsatta bantningen, han känns inte riktigt så pigg som han kan vara. Han är väl också ganska less på att ständigt gå på ridbanan, men nu när mörkret har kommit ikapp så finns det inte så mycket att göra. Jag gillar inte alls att rida ut om kvällarna när det är mörkt, vare sig med eller utan pannlampa, så det blir ridning på ridbanan.


Det som jag så väl märker, är hur svårt Titan ändå har för sig att flytta sin stora kropp. Perla är så mycket smidigare, det märks så väl bara man jobbar henne lite grand att hon har lättare att flytta omkring på sin kropp. På grund av detta känner jag mig heller inte helt rättvis mot Titan, när jag ändå ber honom om saker som är så svåra för honom... :-( Så... jag kollar lite smått på annonser på hästar. Jag skulle gärna utöka hästskaran med en till lite lättare häst, som är mer "ridhäst" för att kunna rida ut på i lite högre tempon, och som har lite mer motor. Skulle jag ha en häst till att alternera med, skulle det inte kännas lika jobbigt med Titan, när han har sina sämre dagar. Jag ska heller inte sticka under stol med att jag tycker att det är roligt att rida ut och kunna galoppera på i ordentlig fart, men med en häst byggd som Titan så är det liksom inte så lämpligt. :-( Stor tung kropp göre sig bäst i lugna tempon.

Bara Titan och Perla skiljer sig åt. Perla jobbar snabbt upp sin kondis och går om Titan på kort tid, även fast vi tränar dem på samma sätt, så skillnaden märks verkligen tydligt.


Håhåjaja, jag får se vad som händer, men det skulle vara nice med lite mer av en avlad ridhäst, när det känns som tyngst.

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards