Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Frida - 21 augusti 2010 13:38

Idag är det lördag och både Bent och Bianca är bortresta. Erik är här nu, och vädret är riktigt fint. Vi tog ut Titan på ett väldigt kort träningspass eftersom han verkade lite trött och hängig. Värmen har kommit väldigt fort nu, efter flera dagars regnande och lite svalare väder.

Ridpasset blev bara ca 10 minuter, och övergångarna känns bättre, men eftersom Titan var trött så blev det som sagt ett väldigt kort träningspass.


Efter ridhuset tog vi av sadel och träns och gick ut i skogen med bara en grimma på. Titan fick komma ut och sträcka lite på benen, vilket jag tror att han tycker var skönt. Nu går han ju bara i en rasthage hela dagen, så det blir inte så mycket rörelse som hemma.


Skönt i skogen var det i alla fall.   

 



Ikväll tar vi säkert ett träningspass igen, kanske ska jag jobba Titan lite från marken först då också. Vi har köpt en kapson, Ecuyer, från Jonna på Kapson. Kathi hade just en sådan kapson, och jag tyckte att den passade bra på Titan, så därför fick Erik köpa med sig en sådan på vägen hit. :)

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards