Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Frida - 23 juli 2009 14:35

Jag har nu under några veckors tid läst två böcker av Pat Coleby. Den ena heter Naturlig Hästhållning och den andra Naturligt Lantbruk. Båda böckerna rekommenderas att läsa.


Pat berättar om varför man ska återföra mineraler till jorden och se till att den får rätt pH-balans. Konstgödsling är inte den rätta vägen att gå för att få rätt växter att vilja växa på marken.

Böckerna hänger ihop med ekologiskt lantbruk, och det är jag intresserad av. Jag tror inte att det är alls hälsosamt att äta frukt och grönt som besprutats med gift, eller för den delen genmodifierad gröda. Som min gamla fysiklärare sade: "Summan av energin är konstant", eller: "Ingenting försvinner, allt omvandlas". Så är det väl. Vi kan inte tillföra något, utan att förlora något annat. Man kan inte tro att man kan maximera vinsten på ett konstgjort sätt, utan att förlusten tvingas tas upp någon annan stans.

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards