Alla inlägg den 18 april 2009

Av Frida - 18 april 2009 18:43

Idag när jag kom till hästarna hade Kenneth flyttat dem till en annan hage. Tidigare har de gått ihop med 6 tackor, men nu när de har lammat, så har lammen och allt stoj blivit lite för mycket för hästarna, som tröttnat på att ha får springandes överallt. Efter en del sura miner från hästarna och lamm som nog hamnat lite emellan, så fick det bli ny hage åt hästarna.


Här kommer de just fram ur skogen när jag har börjat plocka fram träns och diverse från bilen:

 


Så här ser nya hagen ut (panoramabild men inte riktigt rätt överlappad):

 


Träningspasset gick sådär. Det var varken plan mark eller kortsnaggat gräs, så Titan tyckte nog att det var besvärligt att arbeta där, han blev lite spänd. Trots det försökte han ganska så bra, och jag kom åter igen underfund med att han är otroligt känslig för ljud. När jag bad om lite samling så sade jag kom, kom för att få honom att gå fram. När han vid ett senare tillfälle inte ville gå fram, så sade jag kom, kom och då skulle han börja med samling istället. :S Jag måste tänka på vad jag säger och vara konsekvent.

Vi gjorde någon galoppfattning och kraven var inte så högt ställda idag, det var inte den bästa träningsdagen helt enkelt.


Efter träningspasset:

 


Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards