Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Frida - 13 mars 2009 18:12

När sommaren närmar sig, och om jag ska börja träna Titan på ridbana igen, så vill jag ha tag i en vettig sadel. Jag har fått se en bekants Espaniola-sadel och ett löstaget koppjärn 4. Det såg onekligen brett ut, och dessutom flexade det i ändarna, så frågan är om Titan ändå inte skulle kunna ha ett koppjärn i storlek 5? Blir en Espaniola aktuell, så kommer jag i så fall att köpa en Espaniola Pro.


Jag såg att Taur (generalagenten för Star Trekks sadlar i Sveige) har en ny sadel i sitt sortiment Bückeburger. Av en händelse läste jag om en "hovridskola" i det senaste exemplaret av Classic (en tidning för Mercedes-intresserat folk). På en bild i tidningen var det en ryttare på en häst i levad/pesad och det såg ut som att de red i någon form av Bent-sadel. Jag gick av nyfikenhet in på hemsidan som det tipsades om i tidningen http://www.die-hofreitschule.de och när jag tittade in i Shopen, så hittade jag Bückeburger-sadeln! Fler bilder av den finns på hovridskolans hemsida!

Hur som haver så är den sadeln en bomsadel och det intresserar mig inte i nuläget, men sadeln var rätt häftig att titta på. Jag föredrar en sadel utan bom, eller med en väldigt mjuk sådan, för att känna hästens ryggrörelser tydligare när jag rider på ridbanan. Utomhus är det inte lika noga. ;)

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards