Alla inlägg den 9 juli 2008

Av Frida - 9 juli 2008 17:11

Igår tog Erik och jag ut Perla och Titan på en ridtur på de regnmjuka grusvägarna. Nu var det länge sedan vi red ut, det ska erkännas, och hästarna var gärna med på noterna. Det märktes väl att de gillade att få komma ut och se annat än hagen, trots att Titan som vanligt skyggade för samma soptunna som han alltid tittar lite extra på. Nu fanns det nog också en hel del extra energi upplagrat efter att mestadels ha gått och latat sig i hagen. Nåja, soptunnan överlevde vi, likaså bilarna som stod parkerade lite längre fram.


Jag testade ett storhästhackamoore på Titan och det fungerade riktigt bra, även om han verkade tycka att det var i skarpaste laget. Jag har dock inte så mycket val, eftersom ponnyhacken (de med korta skänklar) är alldeles för små om nosen för honom. Detta hack kom från Börjes, och jag har det bara till låns, men ett sådant ska jag nog investera i. :) Skönt att slippa ha bett i munnen varje gång, men ändå känna att det finns en stoppknapp att trycka på, om det behövs.


På hemvägen finns det en fin raksträcka där man kan låta hästarna sträcka ut i galopp och det gjorde de mer än gärna! Perla börjar bli starkare nu, så nu knappade hon faktiskt in på Titan i galoppen, även om han är mer uthållig än vad hon är.


När vi kom tillbaka till hagen var hästarna knappt trötta alls, det svala vädret gör att de får betydligt mer ork. Lite lugnare och mer tillfreds verkade de dock vara, än innan vi kom iväg, så jag tror att ridturen uppskattades. :)

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards