Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Frida - 8 augusti 2008 21:02

Idag kom Erik, jag och Charlotte tillbaka från Danmarksresan. Vi for tidigt onsdag morgon och kom efter många timmars bilfärd fram till Danmark. Det första vi gjorde var att leta upp vandrarhemmet vi hade bokat rum på, för att övernatta i Danmark. Den karta vi hade med oss hade knappt några gatunamn utmärkta, men efter en halvtimmes irrande hittade vi äntligen rätt!


Efter att ha ätit en bit mat och checkat in på vandrarhemmet, bar färden mot Bents gård. Vi kom fram till Bents gård strax efter klockan 16 och det kan tyckas tidigt då aftonträningen inte började förrän klockan 18, men det var tur att vi var i god tid, för omkring klockan 17 var de flesta platser upptagna. Allt som allt räknade vi till omkring 100 stolar som fylldes upp inför kvällens träning.


Innan föreställningen började tittade vi runt på den utrustning som fanns att köpa. Det var kapsoner, träns, bett, sadlar mm. Vi köpte dock inget, dels för att vi inte hade några fler danska pengar på oss, men så var det heller inget som vi kände något behov av.


Bent började med att tala i en mikrofon samtidigt som han arbetade sina hästar både från marken och ridandes. Efter en paus övergick han till att jobba sina hästar utan mikrofon och till musik istället.


När föreställningen var slut åkte vi nöjda och belåtna till vandrarhemmet för att på morgonen åter bege oss till Sverige, denna gång siktade vi mot ett litet samhälle utanför Hällekis, där vi övernattade hos en kompis till Charlotte.


På fredag morgon, dvs idag, åkte vi till Hällekis säteri för att titta på när Christofer Dahlgren tränade sina hästar. Christofer har nyligen köpt en ny häst, en Fredriksborgare vid namn Saxo, vilken han började att träna. Därefter jobbade han med Fardelejo och sist Nicki.

Rebecca och Christofer har en butik, vilken vi givetvis passade på att besöka när vi var där. Jag köpte med mig ett schabrak till Eponasadeln som jag har hemma, men det var också allt. Trevligt dock att besöka en hästbutik med ett annorlunda sortiment än vad det vanligtvis brukar erbjudas.


Därefter bar färden hemåt och utmattade kom vi till sist hem, efter en riktig akademisk långresa. ;)

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards