Alla inlägg den 10 maj 2007

Av Frida - 10 maj 2007 23:07

I takt med att det är mycket att göra på jobbet och mycket hemmavid som ska fixas, så hinns inte bloggen riktigt med alla gånger. Ikväll har vi tittat på semifinalen i Eurovision Song Contest, och snart är det läggdags.


I helgen ska jag och Marion på Hanna Engström hästkurs i Laxå. Marion ska rida, och jag är med som fotfolk. Det ska bli spännande att se någon som man känner rida. Tydligen är Hanna duktig på Kallblodstravare, vi får se vad hon har att förmedla till oss. :)


Det dröjer ju ännu ganska länge innan det är dags för mig och Marion att åka till Christofer Dahlgren på en veckas ridkurs. Vecka 32 ska vi åka dit och det ska bli så spännande! Jag vet ju med mig att jag har en hel del som måste förbättras, men hitintills har jag inte hittat någon tränare som jag har fastnat för. Christofers engagemang har jag sett med egna ögon, och jag vet ju också att han förmodligen är en ganska stor naturbegåvning.


Sedan BB-sadeln stoppades om så ligger den mycket bättre på Titan. Ingen bakvikt i den längre och den är mjuk och fin i stoppningen. Jag pratade i förrgår med Louise som haft med sin BB-sadel till sadelmakeriskolan i Tärnsjö. Själva konstruktionen som sådan var ypperlig tyckte de, men arbetet var hafsigt gjort. Sadeln var inte rak från fabriken, men de på skolan rättade till den så mycket de kunde. Jag tror att tillverkarna har bättrat på sadlarna genom åren, men de första exemplaren är det väl lite si och så med hantverksmässigt. :/


Till hösten kommer vi flytta hästarna till samma stall där Marion har sina två inhysta. På anläggningen finns det ridhus, så vi slipper det eviga farandet med hästtransporten, som ju tar ganska mycket tid.

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards