Alla inlägg den 31 januari 2007

Av Frida - 31 januari 2007 13:03

Igår fick jag ett mail om att Stradan är på väg. Troligen kommer den att anlända imorgon (torsdag). En vecka försenad än vad jag hade tänkt mig, men ändock, en sadel. :DDe senaste gångerna i ridhuset har jag ju känt att mina sittben stör Titan. Han är duktig och anstränger sig, men jag tror verkligen att belastningen från min sits blir för hård. Han är känslig, så ibland överreagerar han och ibland ramlar vi omkring överallt, det kan bli väldigt obalanserat. Det ska bli verkligt skönt med sadel, det tror jag att Titan håller med om.Igår kämpade vi med Perlas hovar. Hon har ett evigt bekymmer av röta i strålarna och svampangrepp i lamellranden. Alla tips emottagest tacksamt. Det bästa vi har hittat, är att skura hovarna med äppelcidervinäger blandat med hälften vatten, men ni kan säkert förstå vilket bestyr det är. Inte så jättekul att ägna timmar varje vecka åt att skura hovarna på hästen.Titan verkar klara sig bra. Naturligtvis vet jag inte hur det ser ut under skorna. Sist vid omskoningen så såg jag en hel del svart röta, men det såg ut att vara på bättringsvägen. Nu vet jag inte när hovslagaren kan komma nästa gång, han har varit bortrest och nu är det verkligen dags för omskoning, hovarna slår i varandra i fria skritten.

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2007 >>>

Länkar

RSS


Skapa flashcards