Alla inlägg den 25 juli 2006

Av Frida - 25 juli 2006 21:37

Idag tog Erik och jag ett beslut. Efter att ha fått ordentligt störd nattsömn pga att katterna farit runt och pockat på våran uppmärksamhet, beslöt vi idag att låta dem gå ut. Trots att vi bor 5 meter från en riksväg där mycket tung trafik dundrar förbi och hastigheten inte alltid är lagliga 50 km/h.Hur som helst, vi satte dit spången, som förra lägenhetsinnehavarna hade till sin katt, under fönsterblecket och öppnade. Jag hann inte mer än in i lägenheten förrän jag såg en vit kattrumpa fara ut genom fönstret i ett dykarhopp.Gissa vilka två som är väldigt nöjda och glada nu? Både Iza och Cassi tar sig (nästan) vigt nedför och uppför spången. De drar sig inte för att ligga inne och slappa, bara det är på deras villkor. :D

Av Frida - 25 juli 2006 17:01

Idag satte jag ut en annons på Bukefalos om stallplats sökes till hösten. Erik och jag har pratat om hur vi ska lösa hästsituationen till hösten. Ett alternativ som vi har är att ha kvar dem där vi har dem nu, men då måste vi själva fixa alla utsläpp och insläpp. Bäst vore om vi fann ett stall där man kan överlåta mockning, fodring mm åt andra och få mer tid själv.Igår red Erik på Titan. I början var Titan slö och jobbade inte alls, men efter lite aktiv ridning med mycket vändningar och "snabba ryck" så blev det lite mer aktivitet i kusen. Efter en liten stund jobbade han riktigt fint och Erik kände också skillnaden, trots den elaka instruktören (jag). Någon vidare pedagog är jag inte alla dagar, ska jag ärligt säga...Sedan tog Erik ut Perla. Han jobbade henne några minuter i den provisoriska ridbanan, det gick bra, men hon har mycket karaktär, den lilla hästen. Det märks att hon är ett sto och vet vad hon vill. Hon tjurade lite grand, men så är hon ju inte särskilt mycket tränad, så jag antar att det bara är att ignorera hennes små protester, de försvinner nog av sig själva så småningom.Det är dags för kurs i Akademisk Ridkonst för Katrin Wallberg, 26-27 augusti. Jag ville att Erik ska vara med, men han vill att jag hellre rider Titan. I och för sig kan väl Erik ha en poäng i det, jag känner ju Titan ganska väl vid det här laget och han är ju "min" häst. När Perla är tillräckligt gammal (typ nästa år eller så) så kan vi ju ta med henne också och ha varsin häst på kursen.

Presentation


Välkommen till min blogg, som tillhör min hemsida www.akademiskridkonst.se. Här skriver jag mest om Akademisk Ridkonst och hästträning.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2006 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards